Hvis du ska shoppe online eller bestille en ydelse, så går du måske som 68 procent af vores befolkning ind og kigget på Trustpilot. Men, kan man stole på Trustpilot anmeldelser egentlig…
Kan man stole på Trustpilot anmeldelser?
Ja, du kan relativt godt stole på Trustpilot anmeldelser, men man kan stadigvæk snyde som virksomhed, men det kræver i dag mange ressourcer af virksomhederne, da Trustpilot har specielle betingelser vedrørende en bedømmelse.
F.eks. du kan ikke kommentere samme virksomhed fra samme IP-adresse to gange.
Hvordan snyder man på Trustpilot?
Det er etisk forkert at snyde på Trustpilot. Men i princippet kan du få alle i din vennekreds at give din virksomhed 5 stjerner. Men du kan som også som virksomhed betale Trustpilot til din fordel og få fjernet dårlige anmeldelser, lige som 3F.dk.
En af vores venner havde nemlig en rigtigt dårlig oplevelse med fagforbundet 3f.dk og lavede at gode årsager en negativ anmeldelse, som de fik fjernet, selvom om at de skrev ind til Trustpilot efterfølgende at anmeldelsen var reel nok, gjorde ikke Trustpilot noget ved det.
Dette fordi at de ikke var tale om en kunde af 3F, sagen handlede om en uregelmæssig blokade fra 3F, så var der intet at gøre. Det var i princippet umuligt for vores ven at få den ene stjerne til at blive på 3F side på Trustpilot. Og det betyder så at 3F.dk uden konsekvenser kan smide en blokade til højre og venstre uden konsekvenser, i form af dårlige anmeldelser.
Kan man fjerne dårlige anmeldelse på Trustpilot?
Som virksomhed er det svært at få slettet en dårlig bedømmelse, men som sagt du kan betale dig fra dem, eller svindle dem væk, lige som fagforbundet 3F gjorde.
Den bedste måde at holde dårlige anmeldelser væk, som vi vil anbefale er at føre en dialog med din utilfredse kunde, se om du kan gøre det bedre for dem, f.eks. sig undskyld hvis du er kommet til at lave en fejl.
Kan jeg fjerne en dårlig anmelde på Trustpilot som jeg selv tidligere skrevet?
Ja, det kan du, du går ind på virksomheden og taster slet eller rediger, det kræver dog at du er logget ind på Trustpilot.
91 procent af alle danskerne har hørt om Trustpilot. - 68 procent af Danmarks befolkning bruger Trustpilot mere eller mindre jævnligt. - Vi er også et tillidsfuldt folk, hvor af 93 procent af os stoler på bedømmelserne på Trustpilot.
Vi håber at du har fået svar på dit spørgsmål: Kan man stole på Trustpilot anmeldelser? Og kan man snyde på Trustpilot? Her kan du læse mere om portalen.
Der kræves mere gennemsigtighed omkring anmeldelser og kundeanmeldelser, meddeler anmeldelsestjenesten Trustpilot i dag. Virksomheden lancerer et nyt tiltag, der skal afsløre, hvordan virksomheder får deres kundeanmeldelser. Kilden kan være vigtig, når forbrugere undersøger en virksomhed.
Anmeldelser er grundlæggende for, hvordan virksomheder og forbrugere interagerer og opbygger tillid til hinanden. Jeg er overbevist om, at det vigtigste ikke er, hvor mange stjerner virksomheder har, men hvordan de får deres stjerner. Derfor fortsætter Trustpilot med at udvikle nye tiltag for at være den mest gennemsigtige bedømmelsesplatform, mener Trustpilot.
Læs mere: Hvad er Danmarks længste ord.
Nye tiltag hos Trustpilot anmeldelse
Det nye tiltag hos Trustpilot hedder Transparent Inviting og vil vise “detaljeret information” om, hvordan virksomheder har modtaget deres ratings. Eksempelvis hvis anmeldelserne er modtaget organisk, eller hvis den pågældende virksomhed bad kunden om at skrive en anmeldelse. Initiativet vil gælde alle Trustpilot-markeder.
Som en uafhængig platform for både virksomheder og forbrugere er Trustpilots integritet i højsædet. Derfor er vi nu den første dommerplatform, der introducerer Transparent Inviting. Initiativet er en del af Trustpilots mål om at skabe mere åbenhed og transparens på platformen, samt for online anmeldelser generelt.
Læs mere: Hvad betyder WOKE.
Offentlige oplysning vedrørende virksomheder på Trustpilot
De nye oplysninger skal også angive, i hvilket omfang virksomheder reagerer på anmeldelser via Trustpilot. For fuld gennemsigtighed kan du nedenfor se alt, hvad det nye tiltag vil vise forbrugerne.
– Fordelingen mellem organiske og inviterede anmeldelser og hvordan dette påvirker virksomhedens TrustScore, den samlede vurdering baseret på anmeldelser.
– Fordelingen af stjerner baseret på vurderingskilde, organisk eller inviteret.
– Antal anmeldelser en virksomhed har modtaget inden for de seneste 12 måneder.
– Hvis en virksomhed besvarer alle, nogle eller ingen af dens kundeanmeldelser.
– Andre interessante oplysninger, såsom hvornår en virksomhed modtog sine seneste anmeldelser, og hvornår virksomheden første gang registrerede sin profil på Trustpilot.
– Hvis en virksomhed bruger Trustpilots gratis eller betalte tjenester.
– Hvorvidt en virksomhed bruger incitamenter til at tilskynde sine kunder til at indsende anmeldelser.